Céginformáció

ÜZEMELTETŐ:
Hornyik Anna e.v.
4028 Debrecen, Damjanich u. 32. 3/4.

ELÉRHETŐSÉGEK:
+36 20 43 43 441, +36 20 38 64 651
hello@sosmarketing.hu

Kik vagyunk és hogyan tudunk Neked segíteni?

Egy FRISS és KREATÍV ötletekkel teli csapat vagyunk, akik segítenek Neked érdeklődőket találni és vevőkké formálni őket! Nem akármilyen vevőkké, értékes vevőkké!

Közös sikerünk titka abban rejlik, hogy célközönséged igényeit felmérve és arra alapozva tervezzük meg MARKETING STRATÉGIÁDAT és vállalkozásod TELJES ARCULATÁT, így céged és termékeid egyenesen vevőidhez szólnak!

SZUPER HONLAPOKAT készítünk, amik számos céged képviselnek ma már országszerte! Legyen neked is ilyen honlapod, rendelj tőlünk most!

Írj nekünk vagy hívj MOST!

Referenciák

Összes

Új Facebook reakció gombok

"Mire lehet ez jó már megint?"

2015-11-10 közzétette kategória Közösségi média - 0 kedvelések 1
Home > Blog > Közösségi média > Új Facebook reakció gombok: “Mire lehet ez jó már megint?”

Még nincs 10 éve sem, hogy 2006-ban a Facebook még csak az amerikai egyetemi közösségek között elképesztően gyors növekedésbe kezdett, pár éven belül pedig az egész világot behálózta. 3 évvel később kelt életre a “Like” gomb, melyet a Facebok alkotói először  “awesome” (fantasztikus, elképesztő) gombnak akartak elnevezni. Nos, érdekes lett volna hallani ha ez a szó vált volna hasonlóan nemzetközivé és már-már szomorúan magyarrá a “lájkolás”-hoz hasonlóan. Persze a nemzetközileg érthető  “thumbs up”, vagyis a felfelé mutató hüvelykujj már önmagában is tökéletesen működik, de tény, hogy így könnyebb szavakba önteni.

(Forrás: flickr)

 

Az évek során a “Like” gomb a Facebook brandjének részévé vált, hiszen ez a közösségi oldal egyik legfontosabb része, egymás videóinak, gondolatainak, tartalmainak kedvelése, és ennek a legegyszerűbb, nonverbális kimutatása egy egyszerű gomb segítségével. (Jut eszembe, ne felejtsd el a mi Facebook oldalunkat se lájkolni, hiszen folyamatosan érdekes és hasznos tartalmakat találsz majd itt!)

A Like-gomb gyengesége

Ahogy a közösségi oldal fejlődött az évek során, maga a közösség bővült és a megosztott tartalmak, témák is színesedtek, az emberek elkezdtek gyakorlatilag mindent megosztani, így a vidám, vicces, kedves videók, képek mellett bánatukat, bosszúságukat, sőt, gyászukat is. A kérdés azonban mindenkiben ott motoszkál, amikor egy ismerős, egy “Facebook-friend” nem vidám tartalmat oszt meg: helyénvaló ezt egyáltalán “lájkolni”?

A reakció gombok bevezetése

Mark Zuckenberg elmondása szerint, évek óta gondolkodnak, tervezik  a megfelelő megoldást a kérdésre, hiszen rengetegen kérték a “dislike” gomb bevezetését már tőlük. Ők azonban egy jobb megoldást kerestek ennél, amivel több, eltérő érzelmi állapotokat fejezhetünk ki egy-egy bejegyzésre reagálva, így az eddig is használt emojikat kibővítve, most a Like mellé érkeznek az egyéb érzések kifejezésére használható reakció gombok.

A reakció gombok hatása

Ha nagyjából ismered már a  Facebook hírfolyamának működését, akkor tudod, hogy az ún. “engagement”, a felhasználók elkötelezettsége, vagyis a like-ok, megosztások, kommentek, bejegyzés megtekintések száma hatalmas szerepet játszik abban, hogy az egyes felhasználóknak milyen tartalom jelenik meg a hírfolyamukban az általuk ismert emberektől és kedvelt oldalaiktól.

Az új gombok hozzáadásával ez ki fog bővülni, és a kifejezett érzelmek hatására a Facebook algoritmusa még komplexebbé fog válni.

Mégis hogyan kellene erre reagálnunk?

Jelenleg az új reakciógombok béta tesztelése zajlik Írországban és Spanyolországban (viszonylag kiterjedt, de főképp csak nemzeti ismeretségi rendszerrel rendelkező felhasználók jellemzik a két országot, ezért megfelelőek zárt tesztcsoportoknak –  Adam Mosseri termékigazgató elmondása szerint), és egyelőre még nincs hivatalos hír az élesítés időpontjáról. És habár először a felhasználók talán bizonytalanok lesznek a használatát illetően, illetve lesz biztosan egy réteg, aki nem is akarja majd használni őket, mégis érdemes felkészülni rá, és akár már addig is meggondolni, hogy egy-egy bejegyzésünk vajon melyik reakció gomb megnyomását fogja legfőképpen kiváltani kedvelőinkből.

Fontos, hogy próbálj pozitív maradni. Kijelenthetjük, hogy amikor egy felhasználó egy oldaltól visszaveszi a like-ját, vagy csak elrejti az oldal bejegyzéseit a hírfolyamából, valamiért nem tetszett neki amit látott. Ez továbbra is igaz lesz, azonban az algoritmus minden bizonnyal ki fog terjedni a reakció gombokkal “Sad” (szomorú) vagy “Angry” (mérges) értékelést kapott bejegyzésekre is.

Amíg nincs ellenkezőleg bizonyítva ezeknek a hatása, érdemes inkább pozitív gondolatokat kiváltó bejegyzéseknél maradnunk, és kerülnünk a követőinket potenciálisan felbosszantó, elszomorító híreket.

Ami a pozitív gombokat illeti, érdemes már most gondolkodni, milyen tartalmakkal tudjuk majd mondjuk a “Wow” vagy a “Yay” gombok megnyomását minél inkább kiprovokálni látogatóinkból.

Ilyen lehet például egy a vállalkozásodhoz kapcsolódó izgalmas videó megosztása, vagy az utóbbihoz mondjuk egy születésnapi akció örömhíre.

Imádom vagy Kedvelem

Minden bizonnyal a reakció gombok bevezetése után is a leginkább használt gomb a “Like”, azaz a “Tetszik” lesz továbbra is, hiszen ez az, amit a felhasználók már megszoktak, és sokkal univerzálisabb kifejezése is annak, hogy valamivel egyetértesz, mint az új gombok.

Azonban érdekes fordulat lehet az új “Love”, vagyis az “Imádom” (nem hivatalos fordítás) gomb bevezetése. Mivel a “Like”, azaz a “Tetszik” univerzálisan elfogadott kifejezése annak, hogy valamit kedvelünk, valamivel egyetértünk, gyakorlatilag minden közösségi platformon, ezért érdekes lesz látni a különbséget, vajon az emberek megkülönböztetik-e, ha valamit jobban kedvelnek, mint mást. Ha ennek is beindul a használata, érdemes lesz a bejegyzéseidnél figyelni, milyen jellegű bejegyzések hoznak több “Love” reakciót, hiszen ez jól jelzi majd melyek a legjobb tartalmaid.

A közösségi média általánosságban folyamatosan változik, ezért kritikus fontosságú, hogy nyitott légy a változásra és a kísérletezésre. Miden változás egy új lehetőség arra, hogy egy újabb módon keltsd fel kedvelőid érdeklődését és kihasználd a közösségi médiát üzleted növelésére. És mivel a Facebook egyre inkább megkurtítja az ingyenesen szerezhető, organikusan generálódó elérések, kedvelések, és ezáltal az innen érkező potenciális vevőid számát, ezért fontos, hogy mindig up-to-date maradj a közösségi média trendekben, és használd ki az újonnan kínált lehetőségeket is.

És persze ha ezek a közelgő módosítások megijesztenek, vagy nem tudod mit kellene kezdened velük, szívesen segítünk, keress minket bátran! ?

Minden jog fenntartva ~ SOS Marketing © 2017