Az előző cikkünkben elkezdett 2020-as webdesign trendekről szóló témát folytatjuk.

Tipográfia: talpas és félkövér betűk

A tipográfia rendkívül fontos design elem, hiszen a szöveg nem csak információt közvetít, hanem vizuális élményt is nyújt. Az egyszerű honlapokon, ahova kevés, de annál szembetűnőbb szöveg kerül, még inkább megnő a jelentősége.

A betűtípusok két fő fajtája közül a serif, azaz a talpas betűk korábban jellemzően a nyomtatott anyagokban voltak jelen, míg a talpatlanok kerültek a képernyőkre. Ennek oka, hogy az előbbi típus nyomtatásban, míg a második képernyőn olvasható könnyebben.

Manapság azonban megdőlni látszik ez a szabály. Kiemelt helyeken (márkanév, cím stb.) online is gyakran találkozhatunk talpas betűkkel, ahogy például a Mailchimp tavalyi design-váltásában is láthatjuk. A nyomtatott sajtót idéző “talpas” betűk patinásabbak, de persze eközben nagyon szépek is, és megfelelően elhelyezve friss, modern hatást kelthetnek. Olvasáshoz azonban továbbra sem ideális képernyőn, ezért főleg kiemelésekhez, címszavakhoz használjuk csak.

A tipográfiában uralkodó másik, nem kevésbé népszerű trend, mely szintén a fenti okokból terjedt el: az óriási, félkövér betűk, ami szintén megfigyelhető a Mailchimp-nél, az alábbi képen látható a régi és az új logójuk, valamint itt.

Aszimmetrikus elrendezés, szerves alakzatok

A weboldalak általában egy szimmetrikus rácsszerkezet mentén vannak kialakítva, ezért nagyon sok olyan layout-tal találkozhatunk, melyek kísértetiesen hasonlítanak egymásra. Ezzel mennek szembe, az egyediség irányába, azok a tervezők, akik ezt az elrendezést megtörik, és kreatívabb megoldásokhoz folyamodnak, ahogy azt például itt láthatjuk.

Szintén a szögletességgel és az emiatti sablonossággal való küzdelemben kerül bevetésre a természetes, szerves formák használata. A szögletes, szimmetrikus alakzatok növelik a biztonságérzetet és a stabilitást, ezzel szemben a lekerekített, szabálytalan alakzatok spontán, játékos és szelíd hatást keltenek. Ez a fajta design gyakran párosul élénk színekkel, mint például itt.

Mikro-interakciók

A mikro-interakciók lényege, hogy a felhasználó minden tevékenységére érkezik valamilyen válasz, ezzel meglepve és beszippantva őt.

Ez történik például, amikor az egérrel vagy az ujjaddal rámész egy képre, amelynek ettől megváltozik a színe, egy gombra kattintva feltűnik egy animáció, vagy le- és felgörgetéskor megjelenik, majd eltűnik egy-egy felirat.

Ezekkel az apró trükkökkel bevonhatod a látogatót a honlapod működtetésébe, és megkönnyítheted, valamint akár játékossá is teheted számára a böngészést. A legjobb pedig talán az, hogy ezzel még profibb benyomást kelthetsz, ami a vállalkozásod megítélésére is jó hatással lesz.

A fent linkelt weblapok között is sok akad, mely él ezzel az eszközzel, de itt és itt van például kettő, amely tökélyre fejlesztette ezt. Mi is előszeretettel használjuk ezeket az eszközöket honlapok készítése során, mint ahogy azt referenciáink között is láthatjátok.

Ha szeretnél egy igazán ütős, a 2020-as trendeknek megfelelő honlapot, vedd fel velünk a kapcsolatot mielőbb!