A weboldalak látogatóinak valódi ügyfelekké, vásárlókká vagy feliratkozókká alakítása kulcsfontosságú pont a vállalkozások számára. Sokszor láthatjuk azt, hogy egészen jó elérései vannak a hirdetéseinknek, sok weboldal látogatónk van, viszont az eredmények valamiért nem jönnek. Az egyik leghatékonyabb módszer, hogy cselekvésre ösztönözzük a látogatóinkat, a call-to-action (CTA) gomb használata. A call-to-action gombok olyan meghatározott lépésre ösztönzik a látogatókat, amelyek elősegítik a konverziót. A konverzió lehet bármi, amit csak szeretnénk, lehet az vásárlás, feliratkozás, űrlap kitöltés, valamilyen anyag letöltése, stb. Ebben a cikkben összegyűjtöttünk 5 hatékony CTA gombot, amelyek segítenek növelni a weboldalad konverzióját.

„Próbáld ki most” call-to-action gomb

Az egyik leghatékonyabb CTA gomb a „Próbáld ki most” vagy „Próbáld ki ingyenesen” felirattal rendelkező gomb. Ez azért működik jól, mert ingyenesen vagy minimális költséggel lehetőséget kínál a látogatóknak arra, hogy kipróbálják a termékedet vagy szolgáltatásodat. Az emberek szeretik kipróbálni a dolgokat, mielőtt elköteleződnének, és ez a CTA lehetővé teszi számukra, hogy megismerjék, hogyan segíthet nekik a vállalkozásod.

„Regisztrálj most” CTA gomb

Ez a CTA gomb kiválóan működik akkor, amikor célod az e-mail címek vagy feliratkozók gyűjtése. Az emberek hajlamosak regisztrálni, ha valami értékeset kapnak cserébe, például egy ingyenes e-könyvet, hírlevelet vagy exkluzív tartalmat. A „Regisztrálj most” vagy „Iratkozz fel” feliratú gomb lehetőséget ad neked arra, hogy az értékes tartalmadért cserébe információkat gyűjts a látogatóktól, feliratkoztasd őket egy listára és ezzel növeld a potenciális vásárlói adatbázisod.

„Vásárolj most” – webshopok fő call-to-action gombja

Ez a call-to-action gomb hatékonyan működik, ha célod a termékek vagy szolgáltatások értékesítése. Az emberek gyorsan döntést hozhatnak, ha egyértelműen láthatják, hogy milyen előnyöket kapnak a vásárlásukért cserébe. A „Vásárolj most” vagy „Kosárba” felirattal ellátott call-to-action gomb azonnali cselekvésre ösztönözheti a látogatókat, és növelheti a konverziót. Érdekes lehet kipróbálni a különböző időzítővel ellátott gombokat is, amelyek arra ösztönzik a vásárlót, hogy végezze el a konverziót néhány percen belül például egy extra kedvezményért cserébe.

„Töltsd le az útmutatót” gomb

Ez a CTA gomb hatékonyan működik, ha értékes információkat vagy útmutatókat kínálsz a látogatóknak. Az emberek hajlamosak letölteni olyan anyagokat, amelyek segíthetnek nekik a problémáik megoldásában vagy a szakértelmük fejlesztésében. A „Töltsd le az útmutatót” vagy „Ingyenes letöltés” feliratú gomb lehetőséget ad arra, hogy az értékes tartalmadért cserébe információkat gyűjts és növeld az esélyét, hogy visszatérő látogatókat, vagy akár vásárlókat szerezz.

„Kapcsolatfelvétel” gomb

A „Kapcsolatfelvétel” vagy „Lépj kapcsolatba velünk” feliratú gomb kiválóan működik, ha célod a vevőkkel való közvetlen kommunikáció. Az emberek szeretnek személyes kapcsolatot létesíteni, és a „Kapcsolatfelvétel” gomb lehetőséget ad nekik arra, hogy kérdéseket tegyenek fel vagy érdeklődjenek a termékeiddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban. Ez a CTA gomb növelheti a vásárlási szándékot és erősítheti az ügyfélelégedettséget.

A call-to-action gombok hatékony elhelyezése

Fontos, hogy már a bekezdés után elhelyezz egy domináns CTA gombot a landoló oldal tetején. Ez a fő CTA gomb, amelyet a látogatók azonnal észrevesznek, és elindíthatja a konverziós folyamatot. Ezután helyezz el további CTA gombokat az oldal következő szakaszában vagy a képernyő közepén. Ez lehetőséget ad a látogatóknak, hogy a tartalom felfedezése után is könnyedén továbbhaladjanak a konverzió felé. Végezetül használj az oldalad végén is egy záró CTA gombot, amely összefoglalja az ajánlatodat vagy felkéri a látogatókat a cselekvésre. Ez az utolsó lehetőség arra, hogy meggyőzd a látogatókat.

Mennyiség

A landoló oldalad célja az, hogy a látogatót potenciális vásárlóvá, vagy feliratkozóvá alakítsd. Minden esetben arra kell törekednek, hogy ne hagyja el úgy az oldalad, hogy azon valamilyen cselekvést nem végzett. Ha nem is vásárolt, minimum iratkozzon fel a levelezési listádra. Ügyelj arra, hogy ne tereld el a látogatók figyelmét túl sok call-to-action gombbal. Legjobb gyakorlat, ha a landoló oldalon maximum 3-4 jól látható és hatékony CTA gombot használsz. Az is fontos, hogy a CTA gombod rövid, lényegretörő üzenetet tartalmazzon és egyértelmű cselekvésre ösztönözze a látogatót. Az ösztönző és sürgősséget sugalló szavak növelhetik a konverziós arányt.

A call-to-action gomb megfelelő designolása

A CTA gomboknak kontrasztosan kell megjelenniük a többi tartalommal szemben, hogy könnyen észrevehetőek legyenek. Használj élénk, feltűnő színeket a CTA gomb hátteréhez és a betűtípushoz, hogy kiemelkedjenek az oldalon.

A webdesignban sok egyéb fontos tényezőt is figyelembe kell venni persze, ezekről olvashatsz bővebben többi blogbejegyzésünkben vagy honlapkészítés menüpontunk alatt is.

Mérés, tesztelés, optimalizálás…

A CTA gombok hatékonyságának mérése és elemzése elengedhetetlen a weboldalak optimalizálása és a konverziók növelése szempontjából. A mérések segítségével megérthetjük, hogyan reagálnak a látogatók a különböző CTA gombokra, és lehetőséget kapunk arra, hogy finomhangoljuk a tervezést és az elhelyezést.

A CTA gombok méréséhez többféle metrikát figyelhetünk. Az egyik legfontosabb a kattintási arány (click-through rate, CTR), ami a gombra kattintó látogatók arányát mutatja az összes megjelenítéshez képest. Ez a mutató segít megtudni, hogy mennyire vonzó és érdekes a call-to-action gomb a látogatók számára.

Ezenkívül érdemes figyelni a konverziós arányra is, ami azt mutatja, hogy hány látogató végzi el a kívánt cselekvést a CTA gomb használatával. Ez a mérőszám sokat elárul a CTA gomb hatékonyságáról és arról, mennyire sikerült felkelteni a látogatók érdeklődését.

A mérések során érdemes A/B tesztelni is, amely lehetővé teszi két vagy több különböző CTA gomb verziójának összehasonlítását. Az A/B tesztelés során változtathatunk például a gomb színén, szövegén vagy elhelyezésén, majd mérhetjük az eredményeket. Ez segít abban, hogy megtudjuk, melyik CTA gomb verzió működik a legjobban célközönségünknél.

A CTA gombok mérésével és optimalizálásával folyamatosan finomíthatjuk a weboldalunkat, és növelhetjük a konverziók számát. Fontos azonban megérteni, hogy a CTA gombok hatékonysága függ a többi elem összhangjától is, beleértve a tartalmat, a design-t és az ajánlatot. Ezért fontos a teljes felhasználói élmény figyelembevétele és az összes releváns tényező optimalizálása a maximális hatás elérése érdekében.

 

Ha szeretnéd, hogy profi csapat turbózza fel weboldalad konverziós folyamatait, ne bízd a véletlenre. Keress minket weboldalkészítés, webfejlesztés, konverzióoptimalizálás témákban és segítünk!