A vásárlók, potenciális ügyfelek, vagy vendégek döntő többsége ma már az online platformokat részesíti előnyben, amikor információt szerez egy vállalkozásról, vagy épp vásárol. Szerencsére egyre több vállalkozó ismeri fel a weboldalak, és az online webáruházak szükségességét, de még mindig találkozni olyan honlapokkal, amik sajnos funkcióikat tekintve nem megfelelőek, és emiatt a lehetséges vásárlók, ügyfelek inkább a konkurenciát választják.
A weboldalak kulcsfontosságú szerepet játszanak abban, hogy megismerjék a vállalkozásunkat, termékeinket, vagy szolgáltatásainkat, kapcsolatba lépjenek velünk, és nagyobb bizalommal forduljanak cégünk felé. Ha viszont rossz minőségű weboldallal találkoznak, vagy egyáltalán nem találnak meg minket, az sajnos bizalmatlanságot szül, és végül elveszítjük a vásárlót.
De vajon milyen alapfeltételek szükségesek azok, hogy a honlapunk hatékony és felhasználóbarát legyen? Ebben a blogcikkben átnézzük azokat az alapvető kritériumokat, amelyek ehhez hozzájárulnak.
Gyors betöltődési idő
A lassú betöltési idő egyik legnagyobb frusztrációja a felhasználóknak. Ezért nagyon fontos, hogy a weboldalunk gyorsan betöltődjön. Ehhez el kell kerülnünk a nagy méretű képeket, a bonyolult, és lassú animációkat, valamint a túlzottan részletes dizájnt. Ha szeretnénk, hogy az ügyfeleink ne adják fel az oldalunk betöltése közben, akkor biztosítani kell az oldalunk maximum 3 másodpercen belül történő betöltődését. Ennek fontosságáról és a jó weboldalak alapvető követelményeiről többet is olvashatsz itt.
Egyszerű navigáció
Az egyszerű navigáció elengedhetetlen eleme egy hatékony weboldalnak. Az ügyfeleknek nagyon fontos, hogy könnyen átlátssák az oldalunkat, és könnyen megtalálják a keresett információkat. Ezért fontos, hogy az oldalunk menüszerkezete, navigációja, és struktúrája világos, és érthető legyen.
Személyre szabott tartalom
A vásárlók szeretik a személyre szabott tartalmakat, ezért fontos, hogy az oldalunkon található tartalom releváns legyen számukra, és ne legyen túl általános. A mondanivalónak érthetőnek, informatívnak és érdekesnek kell lennie, ami elvezeti a látogatót a weboldalunk céljához. Fontos, hogy a szövegezés könnyen érthető, a cég profiljára szabott, és olvasmányos legyen. Azonban itt fontos megjegyezni, hogy egy rossz dizájnnal sajnos a teljes üzenetet elronthatjuk, hiszen egy nem megfelelő betűtípus választás, vagy egy olvashatatlan szöveg miatt az érdeklődő egy szempillantás alatt el fogja hagyni a weboldalt.
Mobilbarát kialakítás
Az emberek egyre nagyobb része használja a mobiltelefonját a weboldalak böngészéséhez. Ezért nagyon fontos, hogy az oldalunk mobilbarát legyen. A honlapokat úgy kell kialakítani, és optimalizálni, hogy jól nézzenek ki és jól működjenek a kisebb kijelzőkön, és az óriási “mozivásznakon” is. Mi 2017 óta már csakis reszponzív, mobilbarát oldalakat készítünk, és teljesen átálltunk az ún. “mobile-first” tervezésre, vagyis elsődlegesen a mobilverzió használhatóságára és könnyű kezelhetőségére optimalizálunk.
Jól elhelyezett Call-To-Action
A weboldalak célja az esetek döntő többségében, hogy a látogatókat valamilyen cselekedetre ösztönözzük: vásároljanak, regisztráljanak, vagy kapcsolatba lépjenek velünk. Ezért fontos, hogy jól elhelyezett, és látványos úgynevezett call-to-action felületeket, gombokat használjunk az oldalunkon. Ezek a gombok vagy linkek segítenek az ügyfeleknek a következő lépések megtételében,útbaigazítják a látogatót a weboldalunk konverziós célja felé, ezáltal növelik az oldalunk konverziós arányát.
Megbízható és biztonságos
A látogatók csak akkor vásárolnak, vagy adnak meg személyes információkat az oldalunkon, ha megbízhatónak érzik azt. Ezért fontos, hogy az oldalunk biztonságos kapcsolaton keresztül működjön (HTTPS), és tartalmazzon olyan biztonsági intézkedéseket, mint például az adatvédelmi nyilatkozat, ÁSZF, cookie policy, vagy akár az impresszum.
Megjelenés, dizájn
Az egyik legfontosabbat hagytuk a végére, méghozzá a weboldal megjelenését. Nem győzzük hangsúlyozni az optimális dizájn fontosságát, amely illeszkedik az arculathoz, a cég profiljához, és még felhasználóbarát is. Kerüljük a túl élénk, vagy túl világos/sötét színeket! Ne használjunk 4 színnél többet a weboldalon! Legyen logika a színhasználatban!
Nem az a fontos, hogy az oldal nekünk tetszen, hanem a látogató igényeit, felhasználási szokásait kell figyelembe vennünk, és azt, hogy milyen színek, formák lehetnek számára a legimpozánsabbak, milyen design az, ami leginkább segíti döntését, hogy minket válasszon. Ehhez szükséges egy profi webdesigner és marketinges csapat, aki fel tudja ezt mérni és weboldaladat vásárlóid, megrendelőid igényeinek szem előtt tartásával készíti el.
Az online verseny óriási, nap-mint-nap “harcol” a konkurencia a vásárlókért, ezért nagyon fontos, hogy a weboldalunk kiemelkedjen a tömegből, és megfelelően működjön.